sobota 11. júna 2016

Henna - prírodné farbenie - infošky.

Dnes si povieme niečo o farbení vlasov s hennou.
Farbenie hennou, je pradávna metóda farbenia vlasov. Samozrejme, je čisto prírodná, preto vlasy vôbec neničí, ale naopak, obaľuje ich ochrannou vrstvou. Henna je totiž bylinka, ktorá sa volá Lawsonia Intermis. Listy z Lawsonie maju veľmi veľa červeného pigmentu. Listy sa pozbierajú, vysušia a následne pomelú na prášok. Prášok si zarobíte a môžete si bez výčitiek zafarbiť vaše vlásky. Treba podotknúť, že Henna vždy zanecháva červené pigmenty, preto je najvhodnejšie sa farbiť do ryšava, červena. Dá sa dosiahnuť aj hnedá či čierna, ale taktiež budú mať červené odlesky. Ja som použila Hennu od značky Henné Colour Paris v odtieni Cuivre, ktorá bola proste úúúžasnáá najviac na celom svete. Nevýhodou je, že Henna vám vlasy nezosvetlí. Iba ztmaví. Ja mám prírodné vlasy tmavo hnedé, tak rozdiel medzi odrastami bol diametrálny, keďže som si pred tým farbila chemickou farbou. Rozostup medzi farbeniami musí byť minimálne 3 týždne, aby vám henna nezareagovala nejako zle.

Osobne mám vyskúšané tieto dve henny :)


Prvá Henna je trošku tmavší odtieň, skôr do červena pretože je tam pridaté sodium picramate, čo hennu robí takú bordó.
Druhá henna je čistá lawsonia, je to čistý ryšavý odtieň.

Samozrejme musím dodať, že ak máte tmavé vlasy, henna vám ich nezosvetlí, iba zmení lesk do bordova.

Ďakujem za prečítanie môjho prvého príspevku. Postupne sa polepším a dúfam, že informácie o mojich osobných skúsenostiach s hennou sa vám zídu :). Pokiaľ by ste mali otázky píšte do komentárov a ja vám odpoviem alebo spravím podrobnejší príspevok.

K.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára